Din oras

Note mici obținute de elevii din Harghita la limba română la simularea Evaluării Naționale

Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita a făcut publice, luni, rezultatele simulării examenului de Evaluare Naţională. Cum era de aşteptat, cele mai mici note au fost obţinute de elevii de clasa a VIII-a din judeţ la proba de Limba şi literatura română, iar cele mai mari la Limba maternă.

Astfel, potrivit datelor statistice, la proba de Limba şi literatura română, din cei 2.895 de elevi înscrişi, s-au prezentat 2.728 şi 1.488 au picat examenul la această disciplină. Cei mai mulţi elevi (410) au obţinut note între 5 şi 5,99. Note între 6 şi 6,99 au obţinut 380 de elevi, între 7 şi 7,99 – 265, între 8 şi 8,99 – 163 şi între 9 şi 9,99 – 22. Nu s-a obţinut nicio notă de 10.

La proba de Matematică, din cei 2.726 de elevi prezentaţi, un număr de 795 au obţinut note mai mici de cinci, iar cele mai multe dintre cele de trecere (592) se situează în intervalul 5-5,99. La această disciplină s-a înregistrat şi o notă de 10.

La Limba şi literatura maghiară, din cei 2.356 de elevi prezenţi, 204 au obţinut note sub 5, 119 între 5 şi 5,99, 271 între 6 şi 6,99, 463 între 7 şi 7,99, 708 între 8 şi 8,99, 585 între 9 şi 9,99. La această disciplină au fost şi şase lucrări notate cu 10.

Pentru buna desfăşurare a probelor au fost implicaţi 468 de asistenţi şi operatori, alături de 364 de cadre didactice desemnate pentru evaluare. Dintre evaluatorii implicaţi, 136 au fost responsabili de corectarea lucrărilor la limba română, 115 la matematică şi 113 la limba maghiară.

La nivel naţional, la proba de Limba şi literatura română procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 64,01% (103.629 de lucrări din totalul de 161.883). La Matematică, la nivelul întregii ţări, procentul celor care au luat note mai mari sau egale cu 5 a fost de 71,97% (115.879 de elevi din totalul de 161.004 cât au fost prezenţi). La Limba şi literatura maternă, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 89,16% (8.566 de lucrări din totalul de 9.607 cât au fost evaluate).

Potrivit unui comunicat de presă remis de Ministerul Educaţiei, evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiţii similare cu cele de examen, digitalizat. „În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată ţara. Conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale, la o diferenţă mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alţi doi evaluatori, nota finală fiind obţinută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare şi cea mai mică). Din acest punct de vedere, faţă de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creştere semnificativă a acurateţei evaluării: r 8,81% lucrări reevaluate la limba şi literatura română anul acesta, faţă de 11,39% în 2024; r 0,1% lucrări reevaluate la matematică anul acesta, faţă de 0,25% în 2024; r 4,8% lucrări reevaluate la limba şi literatura maternă anul acesta, faţă de 8% în 2024”, se arată în comunicat.

Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afişare. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare, se mai arată în documentul citat. (Şt.P.)

Comentarii:

comentarii

Exit mobile version