
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău–Grințieș, cel mai lung tronson al Autostrăzii Unirii (A8). Contractul, în valoare de 6,14 miliarde lei (fără TVA), a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct–Tehnostrade–Euro Asfalt–Spedition UMB și este finanțat prin Programul Transporturi 2021–2027 și din fonduri de la bugetul de stat.
Proiectul presupune realizarea, în 54 de luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție), a 63 de pasaje și viaducte, precum și 19 tuneluri, ceea ce îl transformă într-unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră din România.
Romeo Țepeș-Focșa, președintele PSD Harghita și primarul comunei Corbu, salută semnarea acestui contract: „Semnarea acestui contract reprezintă un moment istoric pentru zona noastră. După mulți ani în care nordul județului Harghita a fost ignorat de marile proiecte de infrastructură, Autostrada Unirii devine acum realitate. Oamenii din Ditrău, Tulgheș, Corbu, Borsec și Toplița primesc o șansă reală de dezvoltare economică și socială. Vom avea acces mai rapid și mai sigur către centrele economice mari, vom atrage investitori, iar tinerii vor avea motive reale să rămână aici, acasă. Aceasta este România pe care o dorim: dezvoltată, unită și echitabilă pentru toate regiunile!”
Autostrada Unirii nu este doar un proiect de infrastructură, ci și un simbol puternic al legăturii dintre regiunile istorice ale României și un semnal clar al intenției autorităților de a reduce decalajele economice și sociale dintre diversele zone ale țării.